window.dataLayer = window.dataLayer || []; function gtag(){dataLayer.push(arguments);} gtag('js', new Date()); gtag('config', 'G-WRBJT43BQ5');

MENU<

SLUITEN
CONTACT
Sluit
Calculatie en werkvoorbereiding

Terug naar projectenoverzicht

11 verdiepingen in Leidschendam

132 appartementen Carolina Parc

Locatie Leidschendam

Uitvoeringsperiode 2022-2023

Twee appartementengebouwen met 89 woningen, een half verdiepte parkeergarage en in totaal ruim 300 prefab elementen. Dat is het project Carolina Parc in Leidschendam-Voorburg in een notendop. Wij van De Kock Betonbouw verzorgen hiervoor de volledige ruwbouw. Van de fundering tot het dak. Lees hier alles over project Carolina Parc.

Over Carolina Parc


Carolina Parc is een ware blikvanger in Leidschendam-Voorburg. Het project omvat twee exclusieve appartementengebouwen: een woontoren van 11 verdiepingen met 42 met koopappartementen en penthouses en een getrapte galerijflat van 7 verdiepingen met 47 huurappartementen. Beide complexen zijn voorzien van een verbindende, half verdiepte parkeergarage en worden gebouwd in een parkachtige setting.

De Kock - Carolineparc (Juni2023) - drone-002.jpg
  • Opdrachtgever: De Vries en Verburg
  • Locatie: Leidschendam
  • Uitvoeringsperiode: 2022-2023

Bekijk hier
projectdetails

12000 M2 vloeroppervlak
5000 M3 beton
17 cyclusdagen per verdieping
11 verdiepingen
12000 M2 vloeroppervlak
5000 M3 beton
17 cyclusdagen per verdieping
11 verdiepingen
Scrollen

Ons werk

Voor dit project maken wij de volledige ruwbouw. Wij verzorgen het beton, de bekistingen, de wapening, de ondersteuningen en monteren direct de prefab betononderdelen in de ruwbouw. Daarnaast nemen wij ook het projectmanagement op ons: van de werkvoorbereiding en de planning tot de uitvoeringsbegeleiding en de afroep. Zo leveren wij het complete casco gebouw en ontzorgen wij onze opdrachtgever zoveel als mogelijk.

Gigantische betonbalken- en poeren

We begonnen het project met een fundering van gigantische betonbalken en poeren. Voor de bodem combineerden we prefab vloerdelen met natte stroken, die de krachten van het gebouw naar de fundering leiden. Daarna zijn we de betonwanden gaan draaien van zo’n 3 meter hoog. Het resultaat is een kelder die bestaat uit een half verdiepte parkeerkelder met een vloer van straatbakstenen enerzijds en een ondergrondse stalling met een monolithische, gevlinderde vloer anderzijds.

Geprefabriceerde balkwapening

Hierna konden we de hoogte in. We bouwden dit project met behulp van breedplaten, onze eigen stalen bekistingstechniek van Hendriks en ons ondersteuningssysteem van Layher. Daarbij hadden we voor dit project de balkwapening geprefabriceerd. Balken van wel 20 meter lang zijn zo uit de fabriek gekomen en hebben we met onze evenaar van 15 meter in de bouw gehesen. Zo konden we per balk wel 2 tot 3 dagen aan vlechttijd besparen en bovendien fouten in het werk voorkomen.

Raamsparingen uit machinefabriek

Ook hebben we er voor gekozen om alle raam- en deursparingen in de bekistingen door een machinefabriek te laten leveren. Normaal timmeren wij dit in het werk zelf uit, maar omdat dit project dat onder een relatief hoge tijdsdruk staat, wilden de we kans op afwijkingen nog verder minimaliseren. De raam- en deursparingen uit de timmerwerkplaats zijn tot op de millimeter precies gezaagd en zo konden we nauwkeurig werk leveren.

Prefab gevelbanden

Kenmerkend aan het ontwerp van Carolina Park is de omkadering van prefab gevelbanden. Deze gevelbanden zitten als een soort luifel van 30 centimeter rond elke verdieping. Om deze elementen in de ruwbouw te kunnen verwerken, hebben wij speciale steunen ontworpen waarmee we de 225 gevelbanden tijdelijk kunnen ondersteunen als we ze aan de betonwanden hangen. Verder verwerken we 80 prefab balkons, 82 prefab galerijplaten, 89 prefab kolommen en 51 prefab trappen.

Liftkernbekisting

Wat verder bijzonder is aan Carolina Parc, is dat we hier dankzij de vrijstaande liftkern in het gebouw kunnen werken met een liftkernbekisting. Waar we normaal de vier wanden van een liftkern één voor één storten en daar per verdieping zo 4 dagen mee bezig zijn, kunnen we dat nu in één dag doen. We hijsen de liftkernbekisting steeds een verdieping omhoog en kunnen zo niet alleen sneller, maar ook veiliger werken – onder meer dankzij het geïntegreerde leuningwerk.

De Kock - project Leidschendam (Jan2023)-44.jpg